Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

fotoamateurke 1
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:53

22 mar 2010, 20:47

darcosam schreef:ik wasin 69 gekazerneert in siegen ik lag samen op de kamer met
van vooren
vande putte
noel van de rijdt werd ovrgeplaats naar leopoldsburg
marcel seghers
vanden acker
wie herkent zich hierin
het was tocht nooit in 1 Medicaal dat u soldaat bent geweest, de naam vandeputte, was zijn voornaam soms Frans, hij was een boom van ne vent, en kon erg dronken zijn, en zong dan < wat zie ik als ik dronken ben, allemaal beestjes> misschien herkend u nu iets, ik was daar ook soldaat en Frans vandeputte was mijn vriend...........groetjes.............Silvere.

bobby1940
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:02

27 mar 2010, 15:18

beste vrienden van siegen; ik was in siegen van 1958 tot 1960 als beroeps
de kleine kazerne gilbert dat was vroeger een deel 13PTp troepen transport e n aan de andere zijde lag het eerste batalon ordnanse kompagnie F dit was de gelukkigste tijd van mijn leven ,ik weet hetder staat niets meer overeind vind het maar best ook ,ik sta al met een oproep op de ste vogelzang voor medestrijders te vinden maar denk dat ze van de aardbodem verdwenen zijn ;
ps de ordenance ging af van luddenscheid, en onze bevelvoerder was commandant franc en de eerste in bevel lutenant van durme uit gent,dan had je nog chef verfaille uit eeklo
groetjes

BIBIEKE
Lid geworden op: 26 jun 2005, 22:13
Locatie: Nijlen

25 apr 2010, 22:46

Beste carpatten,en andere tijdelijke Siegenaars
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een foto van de BAR off van de carpatten,en dit omdat wij ,de verkenners van 1964-65 toen een pietjesbak hebben gemaakt van een dikke boomstam,van boven de 6 kantige pietjesbak uitekapt,bekleed met groen biliard laken,van voor op de boomstam hebben we toen in het groot het embleem van de carabiniers uitgestoken,was een prachtig stuk,het was een idee van Luit.Stalpaert;als geschenk voor de Kolonelen ook voor alle OFF,nu moet er links of rechts toch een foto bestaan van dat stuk,wel daar ben ik al jaren naar op zoek
Mischien dat het langs deze weg wel een lukt
Nog de beste groetjes aan allen die in Siegen hebben gedient,en vooral aan de carpatten en in het bijzonder aan de verkenners
BIBIEKE

Willy Henri
Lid geworden op: 29 dec 2009, 20:54
Locatie: St-Denijs Zwevegem

13 mei 2010, 21:45

Flupke schreef:Heb ook in Siegen gelegen ( gestaan) bij de 2A artillerie maar dit in het jaar 1967 en heb er ook goede herinneringen aan over gehouden

Flupke

Hey Flup..
Eveneens een old kanonboer maar na al die jaren nog steeds met zekere fierheid.Ben op 10mei naar de LAST-POST geweest in Ieper.De plechtigheid werd daar verzorgd door een delegatie van 2. ART.Misschien hoor ik nog iets uit u richting .GRT. van Willy Henri klasse'68 Heidenberg Siegen E.Mail willybeunnens@skynet.be
Laatst gewijzigd door Willy Henri op 25 aug 2011, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO

Robbedoes2005
Lid geworden op: 08 nov 2005, 20:21
Locatie: Wetteren

08 jun 2010, 00:18

Stafcompagnie 61/62 nog iemand ergens ?

natuur1949
Lid geworden op: 10 jan 2010, 14:33
Locatie: St-Niklaas

15 jul 2010, 22:42

Hallo, ik ben hier voor het eerst op dit chatkanaal,.
Ik heb mijn dienst gedaan van begin augustus 1968 tot eind juli 1969 bij ATK compagny op de wellersberg.
Ik herinner nog de eerste week dat wij daar waar, dat er groot alarm was met de Praagse Lente, ons werd toen gezegd dat we niets moest vrezen, maar we waren toen toch niet op ons gemak. Bij ons in de kazerne Pepinster was er ook een afdeling van jullie denk ik en er was altijd een persoon aanwezig. Zijn naam ken ik niet meer.
Mijn naam Jozef Herijgers
BartV schreef:Was ook gelegerd in Siegen vanaf januari 1968 tot september 1968, maar dan bij de 1° Cie Med., 'aangesloten' aan de kazerne van het Bataljon Bevrijding. Het was de tijd van Luitenant Lemahieu en van Kapitein Van Laere in de Medical. Het was een vrij kleine Cie, maar we hadden de handen vol met de infirmerie die moest dienen voor de Bevrijding, de Artillerie, de Carpaten en ook de Lanciers die elders in de stad gelegerd waren. Vaak werden militairen naar Keulen naar het militair hospitaal gebracht voor grondiger onderzoeken. Dan moesten wij de begeleiding doen (was letterlijk bij het krieken van de morgen !...). Ook de geregelde begeleiding -te voet ! !- ) naar het station Siegen van de vakantiegangers die naar de DVT gingen staan me nog voor de geest. Dat gebeurde in het holst van de nacht, want de verlofgangerstrein vertrok rond 01.00 u. als ik mij niet vergis. Daarna mocht de begeleidende onderofficier helemaal alleen terug de berg opklimmen in het pikdonker, tenzij er een vriendelijk 'piket' was van een of andere eenhied van het kwartier die ons met een jeep wilde oppikken...
Het was ook de tijd dat we in augustus in permanent alarm waren (geen oefening en ook geen grap !) wegens problemen met het oostblok. Het paradeplein stond elke avond vol met voertuigen die klaar stonden om in allerijl te kunnen vertrekken. Dat waren toen mijn laatste dagen in Siegen want eind september zwaaide ik daar af.
Zielig dat alles daar nu leeg en verlaten staat, want we leefden er een hele tijd intensief samen, soms maanden aan een stuk zonder verlof !...
Nog mensen met ervaringen uit die tijd ?
Waar is de tijd ?... Vele van mijn lotgenoten van die tijd moeten nu zo goed als senior zijn dacht ik. Het zou prettig zijn als mensen die ook in die tijd in de "Medical" lagen (zoals dat daar heette) zich eens kenbaar zouden maken.
Wij leven van de natuur, laat de natuur ook van ons leven.

natuur1949
Lid geworden op: 10 jan 2010, 14:33
Locatie: St-Niklaas

15 jul 2010, 23:02

Paul Siemons schreef:Hallo,

Heb ook in Siegen gelegen (lichting 1975) 1° Komp. Antitank, chauffeurs.
Indien er nog "oud-collega's Siegenaars" van deze lichting het forum onveilig maken laat je maar eens horen hé.


Mvg,

Paul Siemons
Ik ben van lichting aug68/juli69 bij 1é ATK, ik gans mijn dienst in het kleine magazijntje gezeten en wekelijks naar Ludenscheid, voor de herstellingen, eenmaal per maand Keulen en soms naar Aken.
Ik heb een goede tijd gehad. Misschien heb jij eerste Gergant-Majoor Delcloo nog gekend, was een toffe persoon die alles voor mij regelde.
Moest je er wat meer van weten, dan kun je me emailen
jozef.herijgers@scarlet.be
Ik heb nog jaren met Delcloo brieven geschreven en een maand na mij afzwaaing was er iemand die zelf moord heeft gepleegd en enige maanden voor mijn afzwaaing een zware tafel heeft laten vallen op mijn voet. Toen ben ik drie weken buiten dienst geweest.

Groetjes
Jozef Herijgers
Wij leven van de natuur, laat de natuur ook van ons leven.

natuur1949
Lid geworden op: 10 jan 2010, 14:33
Locatie: St-Niklaas

16 jul 2010, 00:13

wim139 schreef:Ik heb ook het genoegen mogen smaken mijn legerdienst in Siegen te volbrengen. Ik was daar te gast (boven op den berg) van dec.68 tot aug.69. Ik heb daar enorm genoten van ons orkestje (opgericht door de toenmalige almoezenier) de Red Stars. Ik bespeelde het orgeltje in het orkest dat 6 à 7 leden telde. De naam Red Stars kwam van de rode jasjes die wij droegen tijdens de optredens. Herinnert iemand zich deze band nog? Laat het me vooral weten !
Over welke berg heb jij het. en bij welke compagnie was de orkestje.
Bij ons in de 1e ATK was ook een orkestje, die speelde veel the Shadows.
Wij leven van de natuur, laat de natuur ook van ons leven.

natuur1949
Lid geworden op: 10 jan 2010, 14:33
Locatie: St-Niklaas

16 jul 2010, 00:52

wieke45 schreef:Dat was die witte bok, hebben hem voor de grap eens in de kamer gelaten via de trap op 4de verdiep van de 1ste cie ATK. Die bok was er al in 64, zat in een park naast het hoofdkwartier. Was wel gedurfde stunt maar heeft nooit gevolgen gehad. Zijn naam was Modest Le Blanc. :lol: :lol: :lol:
A propos: hij dronk ook graag bier.
Van welke periode spreek jij. Want ik heb bij ATK geweest van aug68/jul69
de magazijnier.
Wij leven van de natuur, laat de natuur ook van ons leven.

natuur1949
Lid geworden op: 10 jan 2010, 14:33
Locatie: St-Niklaas

16 jul 2010, 00:55

jovan maldegem schreef:Hey Wieke en Flupke.,

Het was wel degelijk de Wellersberg waar wij "lagen" !
Uren heb ik wacht gelopen rond het munitie depot, maar er was daar ook een benzine depot, ietsje dichter bij de kazerne. Ik kan U verzekeren dat
het snachts, en bij extreme koude, het daar allerminst een pretje was!
Beide depots lagen op de weg naar trubach, waar ik met de tank 36 menig
oefening heb beleefd en...overleefd :lol:
Flupke : toen ik daar was, 67-68, reden we met PATTON tanks, en waren er buiten de lansiers, ook de ATK gelegerd, de meesten waren uit walonie
afkomstig. Desondanks toch een fijne tijd gehad, en ik zou graag nog eens terug willen.....ooit.

greets
Jovan.,
Ik ben van lichting68/69 en bij de ATK waren dat allemaal Vlamingen.
Wij leven van de natuur, laat de natuur ook van ons leven.

natuur1949
Lid geworden op: 10 jan 2010, 14:33
Locatie: St-Niklaas

16 jul 2010, 01:13

LucienV schreef:Afbeeldinghierbij de foto als rp
Van welke lichting ben je en wie ben je
Wij leven van de natuur, laat de natuur ook van ons leven.

Heidenberg 68/05442
Lid geworden op: 07 jan 2010, 22:26
Locatie: St-Denijs Zwevegem

27 jul 2010, 23:11

Willy Henri schreef:
Flupke schreef:Heb ook in Siegen gelegen ( gestaan) bij de 2A artillerie maar dit in het jaar 1967 en heb er ook goede herinneringen aan over gehouden

Flupke

Hey Flup..
Eveneens een old kanonboer maar na al die jaren nog steeds met zekere fierheid.Ben op 10mei naar de LAST-POST geweest in Ieper.De plechtigheid werd daar verzorgd door een delegatie van 2. ART.Misschien hoor ik nog iets uit u richting .GRT. van Willy Henri klasse'68 Heidenberg Siegen E.Mail willybeunnens@skynet.be Of willybeunnens@hotmail.com
Regis Ultima Ratio 68/05442

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

28 jul 2010, 08:21

Beste Willy,

Spijtig genoeg zal ik je waarschijnlijk niet kennen daar ik afgezwaaid ben eind december 1967.

Flupke

marn
Lid geworden op: 16 apr 2010, 21:47
Locatie: anzegem

28 jul 2010, 18:55

Zijn er mensen op het forum die in het bataljon bevrijding gelegerd zijn geweest met name in de steun compagie zware mortieren in de periode 64 - 65 .
Gr.

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

28 jul 2010, 20:11

Tijdens het défilé op 21-7 te Brussel werd het hymne van de bevrijding gespeeld.
Wij karabiniers hoorden steeds hun clairon blazen van;
" bataljon bevrijding, koeken en cachot"
Ze waren een " voorbeeld" bataljon, het was er zeer streng
en alle nieuwigheden werd bij hen uitgetest.
Ik was karabinier in 1953-54
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.