Canon Pixma IP2000+bijhouden+

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Desiderius
Lid geworden op: 29 jan 2005, 14:06
Locatie: Turnhout

10 dec 2005, 21:59

Experten,

Mijn printer (14 maand oud, + 30.000 vel gedrukt) geeft volgende melding: "Het absorbtiekussen voor de inktafval is bijna vol. Druk Hervatten om het afdrukken te starten".

Ik heb de printerdriver verwijderd en dan opnieuw geïnstalleerd, maar de melding blijft verschijnen, en ik moet telkens de Hervatten-knop indrukken.

Wie weet raad ?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 dec 2005, 22:13

het wil zeggen , dat het afvalbakje van uw printer , om de resten van de inkt tijdens het printen op te vangen bijna vol is !!
om te hervatten , moet je op een knop duwen (de andere dan de aanzetknop)
maar je zult dat bakje moeten legen , en das niet simpel
als je dat moet laten doen , kost dat evenveel als een nieuwe printer
Gast

10 dec 2005, 22:31

In het handboek van mijn IP4200 staat het volgende :
Acht keer knipperen: Absorptiekussen voor inktafval is bijna vol

De printer bevat een absorptiekussen dat inktresten opvangt van de inkt die wordt verbruikt tijdens het reinigen van de printkop. Wanneer het lampje acht keer knippert, wil dat zeggen dat het absorptiekussen voor het inktafval bijna vol is. Druk op de knop HERVATTEN/ANNULEREN om de fout te annuleren, zodat u verder kunt gaan met afdrukken. Neem contact op met de helpdesk van Canon, voordat het absorptiekussen voor afvalinkt helemaal vol is. (U dient dan een bepaald onderdeel van de printer te vervangen.)

Belangrijk:
Canon raadt u aan onmiddellijk contact op te nemen met de helpdesk wanneer deze fout zich voordoet. Als het absorptiekussen voor inktafval helemaal vol is, kan de printer pas weer worden gebruikt nadat het absorptiekussen is vervangen.

Desiderius
Lid geworden op: 29 jan 2005, 14:06
Locatie: Turnhout

11 dec 2005, 09:42

Ik heb het gewaagd de printer te demonteren, en heb het absorbtiekussen gereinigd. Was inderdaad een hele klus!!!

Nà montage blijft dezelfde melding verschijnen.

Ik vrees dat er iets anders meespeelt: waarschijnlijk houdt de printer bij hoe dikwijls er een nieuwe inktcassette is geplaatst en/of hoe dikwijls er gereinigd is, en dat deze teller enkel met een intern Canon-progje terug op nul kan gezet worden.

Jullie mening?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 dec 2005, 10:46

ik heb der zelf ene hier, die openligt
en ben het dus aan het bestuderen
kan nog niks zeggen momenteel
Gast

11 dec 2005, 12:30

Hier vind u de uitleg om de drukker te kuisen en de tellers te resetten ( wel in het duits)
http://www.druckerchannel.de/artikel.php?ID=1091

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 dec 2005, 12:39

janneke zoekt die van de canon s520 en de canon i865 ook eens als je tijd hebt ?
ik heb de tijd eventjes niet , ik ben de site aan het opkuisen(sennet) , en mijne s520 ligt er ook uit , alleen mijne i965 doethet nog , behalve blauw
als ge zo goed zou willen zijn ben ik je eewig dankbaar :idea:
Gast

11 dec 2005, 13:48

Artikel over de Canon Sxxx serie over Resttintenschwämme en reset van de tellers. http://www.druckerchannel.de/artikel.ph ... 35&seite=1

Hier volgt het deel over de reset van de tellers.

Zähler zurücksetzen: Service-Mode
Um den Zähler zurückzusetzen oder den aktuellen Stand des Zählers zu erfahren, muss man sich in den Service-Mode des Druckers begeben.

Dazu drückt man im ausgeschalteten Zustand die Resume-Taste und hält sie gedrückt. Nun drückt man die Power-Taste, hält diese gedrückt und lässt die Resume-Taste los. Anschließend tippt man die Resume-Taste 2x an und lässt daraufhin beide Tasten los.

Um den Service-Mode wieder zu verlassen, drückt man einfach die Power-Taste.

Drückt man nun 1x die Resume-Taste und anschließend 1x die Power-Taste, erhält man die erste Informationsseite. Eine weitere Informationsseite erhält man bei neueren Modellen, wenn man 2x die Resume-Taste und dann 1x die Power-Taste drückt.

Achtung: Die zweite Informationsseite gib es erst seit der S-Serie (mit Ausnahme der Modelle S400, S450, S4500). Drucker mit semipermanenten Druckköpfen (BJC-Serie und eben genannte S-Modelle) dagegen bieten keine zweite Informationsseite. 2x Resume bedeutet bei diesen Modellen einen Reset sämtlicher Zähler.

Der Inhalt der Informationsseiten unterscheidet sich von Druckermodell zu Druckermodell etwas. Meist enthält eine Seite einen erweiterten Düsentest und die andere zahlreiche Informationen.

Ich rate, sowohl vor, als auch nach dem Reset des Resttintenzählers die Informationsseiten auszudrucken, um zu prüfen, ob der Reset erfolgreich war.

Um den Resttintenzähler nun zurückzusetzen, drückt man bei neueren Modellen im Service-Mode 4x die Resume-Taste und anschließend 1x die Power-Taste.

Achtung: Auch der Reset für den Resttintenzähler liegt erst seit der S-Serie (mit Ausnahme der Modelle S400, S450, S4500) auf 4x Resume. Bei Druckern mit semipermanenten Druckköpfen (BJC-Serie und eben genannte S-Modelle) liegt der Reset auf 3x Resume.

Wichtig: Bevor man wieder mit dem Drucken anfängt, muss man den Drucker erst ausschalten (um den Service-Mode zu verlassen) und wieder ganz normal einschalten.

Na dann viel Erfolg :).

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 dec 2005, 15:07

bedankt janneke ,van harte hoor!!!!

Desiderius
Lid geworden op: 29 jan 2005, 14:06
Locatie: Turnhout

11 dec 2005, 15:28

Janneke Dust,


't Is me gelukt: de teller van de "resttintenschwamme" staat weer op nul.
Bedankt voor de hint.

KennyCOD
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:33

28 okt 2007, 18:32

N.a.v. dit item heb ik mijn Canon PIXMA 2000 gereset en het absorptiekussen gereinigd. Het resetten gaat precies zoals hier ergens in het Duits beschreven. Het reinigen van de absorptiekussens is wat eenvoudiger als bij een 4000.

Het enige wat je moet doen is de kap eraf, nadat de zijkanten en de twee kleine voorpaneeltjes zijn weggenomen. Kap zit met twee schroeven vast en vier indrukbare palletjes. De kussens zitten rechtsachter, ik heb de onderste twee gewoon met heet water gespoeld, zagen er weer als nieuw uit. Ik denk dat hij het wel weer twee jaar uithoud. Ik vind het wel oplichterij van Canon, om op zo'n manier te werk te gaan.

In ieder geval iedereen bedankt voor alle tips!!!!

groeten, Paul

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

28 okt 2007, 22:40

tjah, die verkopen ook graag nog een printerke meer zeker...

En natuurlijk maken ze die dingen zo, dat de moed je in de schoenen zakt.
Maar ge ziet, een beetje laten zien wie de baas is en wat gezond verstand en het kost je geen €.

De roger zegt altijd "wat je zelf doet, doe je meestal beter" :lol:
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

01 nov 2007, 11:02

Desiderius schreef:Janneke Dust,


't Is me gelukt: de teller van de "resttintenschwamme" staat weer op nul.
Bedankt voor de hint.
Deze keer was ik het niet die de oplossingen gaf maar een vriendelijke GAST op het forum.
Op de site http://www.druckerchannel.de kan men veel info vinden over printers maar alles is wel in het duits.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

01 nov 2007, 11:05

mannen en vrouwen natuurlijk ook dit is al een oude posting hoor !

Geplaatst: Za 10 Dec 2005, 21:59 Onderwerp: Canon Pixma IP2000+bijhouden+

Komma@
:wink:
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !